Van jurk naar rok

Ik had een gele jurk die ik nooit meer aan had. Te kort, te strak, te net niet. Maar de kleur was wel mooi. Dus ik dacht, wat de hel, de schaar erin!

Met een paar knippen was het al bijna een rok.

Een zoom erin (in zig-zag steek, voor de rekbaarheid) en klaar is keer. Het is een soort dun breisel, dus het rekt vanzelf wel mee.

Oke, het randje waar ik de zoom heb gelegd lubbert wat gek, maar met een shirt erover zie je daar niks van. Dat lubberrandje naar binnen vouwen onder de rand van een panty werkt nog beter. Zit ie meteen wat steviger om de taille, want een tikje ruim zit ie wel. Goed voor het zelfbeeld, dat wel.

Nou ja, het is geen haut couture geworden, maar toch ook niet onaardig.

De bovenste helft veranderde met een knip recht door het midden en nog een zoom in een korte bolero. Geen kledingstuk dat ik vaak draag, maar ach, wie weet.

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

