Imitatie-revolog

Een tijdje terug kwam ik een aardige special effect film tegen op internet: revolog. Schiet een rolletje vol, en na ontwikkelen hebben je foto’s groene puntjes, een spannend partoon, of een bliksemschicht eroverheen. Best leuk, maar niet echt goedkoop voor wat toch vooral een gimmick is.

Nou leek het me makkelijk zat zelf te maken. Het is te vergelijken met de dubbele belichting die ik ooit maakte van  een gevonden rolletje film, en plaatjes van kwallen en bloemen.

Pentor super TL, kruidvat CN 200

Voor de imitatie-revlog maakte ik in Photoshop Elements wat geschikte afbeeldingen tegen een zwarte achtergrond. Bliksems, lens flares, vuur, dat werk. Google op Photoshop texture lightning o.i.d. en je vind zat tutorials waar het allemaal haarfijn wordt uitgelegd.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Vervolgens zette ik de afbeeldingen één voor één zo groot mogelijk op het beeldscherm, en nam ik er beeldvullende foto’s van. Geen randje computer of zo in beeld dus, alleen maar zwart met mijn plaatje. Daarna spoelde ik het rolletje terug, en nu is het klaar voor de tweede ronde: gewone foto’s maken en afwachten wat eruit zal komen.

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

